Jobb

Nu sitter jag här på mitt trevliga lilla kneg i Helsingborg, där jag jobbar som biljettör för ett rederi som seglar mellan helsingborg-helsingör. Varför jag låter tiden gå genom att sitta här och skriva är mest på grund av att jag för tillfället sitter i vår kära "gående-biljett". Dvs att jag bara säljer till gående passagerare, vilket gör det hela rätt dött, då det bara är några få stackars pensionärer som väljer att ta sig över sundet.

Har iofs bara denna dagen kvar att jobba denna veckan, sen är vi lediga torsdag, fredag, lördag och söndag. Eller "ledig", ikväll ska jag sätta mig på ett nattåg klockan 23.08, för att åka upp till stockholm och därefter vidare till sundsvall för att jobba lite för pappa på ett hotell som håller på att renoveras.. Skit kul, förutom det där med tågresan, va inne och beställde igår och kollade sovplatserna.. Helvete alltså ser ut som rena rama auschwitz, och där ska jag ligga, utan någon ström till datorn, och gud vet vem man delar kupé med.. Men men, vi får väl se det som ett äventyr, eller nått. Nu kommer kerstin ~ 73 och ser ut som hon vill åka tur/retur för 26 kr..

Ta det varsamt så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0